„Gdyby wszyscy mieli po cztery jabłka
gdyby wszyscy byli silni jak konie
gdyby wszyscy byli jednakowo bezbronni w miłości
gdyby każdy miał to samo
nikt nikomu nie byłby potrzebny.”
ks. Jan Twardowski
Integracja w naszym przedszkolu realizuje się w myśl zasady „pomóż mi zrobić to samemu”. Integracja to włączenie dzieci ze specyficznymi trudnościami w środowisko przedszkolne.
Funkcjonowanie integracji w przedszkolu to działanie bardzo korzystne w rozwoju dziecka. Najlepiej jest wykształcić właściwą postawę w procesie wychowawczym wtedy, gdy tylko zaczynają się kształtować postawy- akceptujące lub odrzucające. Dzieci niepełnosprawne, przebywając w przedszkolu ze wszystkimi dziećmi, mają podwójną szansę- przekonać rówieśników o swoich różnych zaletach, a więc dowieść, że mogą być równorzędnymi partnerami w zabawie, przyjaźni, jak pozostałe dzieci, a także przekonać samych siebie o tym, że mogą na równych prawach funkcjonować w środowisku rówieśniczym.
Wszystkie dzieci w naszym przedszkolu uczą się:
- większej tolerancji wobec innych
- akceptowania niepełnosprawności
- odpowiedzialności i życzliwości wobec innych
- większej otwartości na innych
- maja większą świadomość tego, że nie wszyscy są jednakowi i pięknie jest się różnić między sobą